Projektový den k expozici 1939–2021: Konec černobílé doby
Projektový den umožňuje studentům vstoupit do světa umění druhé poloviny 20. století a současnosti vlastní cestou. Ve sbírkové expozici 1939–2021: Konec černobílé doby mohou díky speciálně navrženým workshopům s tvořivou aktivitou prozkoumat různé podoby umění a reagovat na vybraná díla českých umělců. Studenti tak objevují širokou škálu uměleckých přístupů a hledají ty, které je oslovují a inspirují k vlastní tvorbě. Skrze umělecká díla zažijeme nové úhly pohledu na historické události a proměny společnosti během posledních osmdesáti let. Projektový den je sestaven ze čtyř workshopů, kdy každý nabízí jedinečnou cestu k interaktivnímu setkání s uměním a podporuje osobní rozvoj každého účastníka. Student si před návštěvou galerie vybírá workshop, který je mu nejbližší.
Projektový den umožňuje studentům vstoupit do světa umění druhé poloviny 20. století a současnosti vlastní cestou. Ve sbírkové expozici 1939–2021: Konec černobílé doby mohou díky speciálně navrženým workshopům s tvořivou aktivitou prozkoumat různé podoby umění a reagovat na vybraná díla českých umělců. Studenti tak objevují širokou škálu uměleckých přístupů a hledají ty, které je oslovují a inspirují k vlastní tvorbě. Skrze umělecká díla zažijeme nové úhly pohledu na historické události a proměny společnosti během posledních osmdesáti let. Projektový den je sestaven ze čtyř workshopů, kdy každý nabízí jedinečnou cestu k interaktivnímu setkání s uměním a podporuje osobní rozvoj každého účastníka. Student si před návštěvou galerie vybírá workshop, který je mu nejbližší.
Cíl programu: Cílem vzdělávacího programu je umožnit studentům objevovat v projektovém učení vlastní preferenci uměleckého vyjádření, podporovat jejich tvůrčí, kritické a kreativní myšlení. Jednotlivé workshopy nabízejí prostředí pro hlubší porozumění a interpretaci uměleckých děl a osobní rozvoj. Program přispívá k rozvoji vizuální a kulturní kompetence skrze aktivní, otevřený a participativní přístup k umění.
Naše aktivity kladou důraz na osobní zodpovědnost a kultivované chování každého žáka, aby každý mohl prozkoumávat umění s respektem a porozuměním.
Instrukce: Program je koncipován pro cca 60 žáků, což odpovídá přibližně počtu dvou školních tříd. Před návštěvou galerie si každý student vybere jeden ze čtyř workshopů, který nejlépe vyhovuje jeho zájmům a preferencím. Učitele žádáme, aby dle preferencí sestavili seznamy studentů na jednotlivé workshopy a dohlédli na maximální počet 15 účastníků na každý workshop. K tomuto účelu slouží přiložené zápisové archy. V galerii se žáci rozdělí podle předložených seznamů do jednotlivých workshopů, které probíhají paralelně. Všechny workshopy se konají přímo ve výstavním prostoru, kde studenti reagují na umělecká díla výstavy a zapojují se do tvůrčích aktivit.
Anotace jednotlivých workshopů k výběru v rámci projektového dne:
Stav 3D
Práce s prostorovou instalací, reflektující vybraná umělecká díla.
V tomto workshopu poznáváme a rozvádíme práci architekta výstavy, současného umělce Dominika Langa. Skrze Intervence do prostoru s kostičkami LEGO© reagujeme na vystavená díla.
Práce s prostorovou instalací, reflektující vybraná umělecká díla.
V tomto workshopu poznáváme a rozvádíme práci architekta výstavy, současného umělce Dominika Langa. Skrze Intervence do prostoru s kostičkami LEGO© reagujeme na vystavená díla.
NGP irl
Mixed média. Studenti sami hledají díla, která je osloví. Promýšlí, proč je oslovila a hledají vlastní výtvarné cesty, jak na díla navázat. Pro studenty je připraven výtvarný materiál, kterým na vybraná díla v expozici mohou přímo navázat. K programu potřebují studenti mobilní telefon.
Mixed média. Studenti sami hledají díla, která je osloví. Promýšlí, proč je oslovila a hledají vlastní výtvarné cesty, jak na díla navázat. Pro studenty je připraven výtvarný materiál, kterým na vybraná díla v expozici mohou přímo navázat. K programu potřebují studenti mobilní telefon.
Mimořád
Dialog a hra. Studenti si ve skupinách kladou otázky o umění, hledají hranice jeho významu a tvoří nové interpretace skrze hru a dialog. Ve workshopu se dobře uplatní studenti, kteří rádi promýšlí svět, jež je obklopuje, v debatě s druhými.
Dialog a hra. Studenti si ve skupinách kladou otázky o umění, hledají hranice jeho významu a tvoří nové interpretace skrze hru a dialog. Ve workshopu se dobře uplatní studenti, kteří rádi promýšlí svět, jež je obklopuje, v debatě s druhými.
Prozkoumej – vytvoř – ozvuč sochu
Jak by zněl dialog mezi vystavenými sochařskými objekty? Společně se vydáme na cestu plnou zkoumání soch jako zvláštních předmětů, které nás budou inspirovat k vytváření vlastní rozhlasové hry.
Jak by zněl dialog mezi vystavenými sochařskými objekty? Společně se vydáme na cestu plnou zkoumání soch jako zvláštních předmětů, které nás budou inspirovat k vytváření vlastní rozhlasové hry.
Materiály ke stažení:
Prezentace projektových dní
Zápisové archy
Cena programu: 150 Kč/žák, pedagogický doprovod zdarma / Vhodné pro 8. a 9. třídy ZŠ a 1. ročníky SŠ. / Délka programu: 120 min. (Program je pro max. 60 žáků; při počtu žáků 40 a méně je částka za program 6 000 Kč.)
Prezentace projektových dní
Zápisové archy
Cena programu: 150 Kč/žák, pedagogický doprovod zdarma / Vhodné pro 8. a 9. třídy ZŠ a 1. ročníky SŠ. / Délka programu: 120 min. (Program je pro max. 60 žáků; při počtu žáků 40 a méně je částka za program 6 000 Kč.)