Pořad je koncipován tak, že studenti skrze indicie různého typu (textové, vizuální, haptické), docházejí sami, či s pomocí lektora, k poznání základních principů gotického umění, porozumění jeho symbolice i obecně významu a vývoji umění ve středověku. Program, který seznámí studenty s nejznámějšími díly sbírky, rozvíjí kognitivní a pozorovací schopnosti, vede k samostatnému uvažování a je vhodným doplněním školních znalostí dějepisu, dějin kultury a českého středověkého umění.
Díla, ke kterým se program vztahuje: Mistr Vyšebrodského oltáře, Mistr Theodorik, Mistr Třeboňského oltáře ad.
Díla, ke kterým se program vztahuje: Mistr Vyšebrodského oltáře, Mistr Theodorik, Mistr Třeboňského oltáře ad.
Očekávané výstupy dle RVP ZV:
- Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků vizuálně obrazných vyjádření a jejich vztahů; uplatňuje je pro vyjádření vlastních zkušeností, vjemů, představ a poznatků.
- Vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka. Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji.
- Rozliší působení vizuálně obrazného vyjádření v rovině smyslového účinku, v rovině subjektivního účinku a v rovině sociálně utvářeného i symbolického obsahu, vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků.
- Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu.
Cena programu: 100 Kč/žák, pedagogický doprovod zdarma / Délka programu: 75–90 min. / Program je určen pro 2. stupeň ZŠ.
1—1 / 4