Co dokážeme říci o ikonických dílech 19. století? Určit jméno autora či styl jeho tvorby? Dialogická prohlídka postavená na spolupráci studentů podporuje hlubší seznámení s díly 19. století – schopnost a sebevědomí umění interpretovat či vzájemně mezi sebou konfrontovat vybraná díla. Pomocí indicií, které pracují s různým typem informací (textová, vizuální, haptická a další) dokážeme rozkrýt inspirace, kontexty a význam zásadních děl ze všech tří částí sbírkové expozice 1796–1918: Umění dlouhého století. Současně získáme náhled do širší problematiky 19. století.
Umělci, ke kterým se program vztahuje: Bohumil Kubišta, Henri de Toulouse-Lautrec, Jakub Schikaneder, Gustav Klimt, Egon Schiele a další
Očekávané výstupy dle RVP G:
- Rozpoznává specifičnosti různých vizuálně obrazných znakových systémů a zároveň vědomě uplatňuje jejich prostředky k vytváření obsahu při vlastní interpretaci.
- Tvořivě využívá informací z odborné literatury, tisku a z dalších zdrojů, kriticky je třídí a vyhodnocuje.
- Rozlišuje různé zdroje historických informací, způsob jejich získávání a úskalí jejich interpretace
- Charakterizuje obsahové souvislosti vizuálně obrazných vyjádření a konkrétních uměleckých děl.
- Vytváří si přehled uměleckých vizuálně obrazných vyjádření podle samostatně zvolených kritérií.
- Uvádí příčiny vzniku a proměn uměleckých směrů a objasní širší společenské a filozofické okolnosti vzniku uměleckých děl.
Poznámka: Expozice neumožňuje prezentovat chronologický vývoj uměleckých směrů, ani to není jejím záměrem.
Cena programu: 100 Kč žák, pedagogický doprovod zdarma / Délka programu: 120 min
1—1 / 7