Tvorba Jonathana Meeseho (1970) integruje malířství, sochařství, instalace, performance, kresby, koláže a divadlo. Při zahájení expozice *Umělci a proroci. Schiele, Hundertwasser, Kupka, Beuys a další* vystoupil německý výtvarník s performancí připravenou speciálně pro Národní galerii v Praze. Během ní ze svého úkrytu rozmlouval s osobnostmi proroků představenými v rámci výstavy. V Malé dvoraně Veletržního paláce je zároveň do 18. října 2015 instalován soubor jeho pláten *My Über Daddys*, která rovněž odkazují na působení a vliv proroků. Rozhovor s Jonathanem Meesem [zde](/detail-novinky/rozhovor-s-jonathanem-meesem "Rozhovor s Jonathanem Meesem").
Myšlenka integrálního umění, výrazný aspekt performativního přístupu, představa umění jako antisvěta a „diktatura umění“, z níž vycházejí všechny Meeseho práce, spojují jeho dílo již od tvůrčích začátků s divadlem. Široké uznání získal již při konání své první výstavy na 1. Berlínském bienále v roce 1998, kde jeho instalace oslavovala různé hrdiny a antihrdiny světových dějin, mytologie, filmu a popkultury. Od té doby následovala mnohá pozvání velkých institucí na výstavy a performance – například v Tate Modern v Londýně, P.S.1. v New Yorku, Kestner Gesellschaft v Hannoveru, Deichtorhallen v Hamburku, Magasin v Grenoblu či Gemeentemuseum v Haagu.
Malá dvorana, Veletržní palác
vstup zdarma