Ladislav Zívr (1909–1980) byl významným českým sochařem 20. století a členem uměleckého seskupení Skupina 42. Během 30. let 20. století se zabýval tvorbou asambláží, které tvořil ze starých a zničených předmětů, a sám vytvořil techniku muláže, tedy spojení různorodých přírodních materiálů a sádrových odlitků.
Srdce inkognito, jediný dochovaný surrealistický objekt, které Zívr vytvářel mezi lety 1933–1937, využívá estetiku založenou na náhodných setkáních a nečekaných kombinacích různých materiálů, vycházejících z imaginace, nevědomých i vědomých prožitků. Objekt, jehož hlavním motivem je pár dámských lodiček upevněných ve tvaru připomínající srdce, omotaný červenou přízí a růžencem, Zívr doprovodil poetickým komentářem: Zelené střevíčky v naději dotancovaly / v tkanině křoví Panny Marie pod šturcem.
Srdce inkognito je nyní k vidění v Metropolitním muzeu umění New York v rámci výstavy Surrealism Beyond Borders. Výstava potrvá do konce ledna 2022.
Srdce inkognito, jediný dochovaný surrealistický objekt, které Zívr vytvářel mezi lety 1933–1937, využívá estetiku založenou na náhodných setkáních a nečekaných kombinacích různých materiálů, vycházejících z imaginace, nevědomých i vědomých prožitků. Objekt, jehož hlavním motivem je pár dámských lodiček upevněných ve tvaru připomínající srdce, omotaný červenou přízí a růžencem, Zívr doprovodil poetickým komentářem: Zelené střevíčky v naději dotancovaly / v tkanině křoví Panny Marie pod šturcem.
Srdce inkognito je nyní k vidění v Metropolitním muzeu umění New York v rámci výstavy Surrealism Beyond Borders. Výstava potrvá do konce ledna 2022.