Maxim Kopf (18. 1. 1892 – 6. 7. 1958) byl nejen výrazným malířem své generace, ale také organizátorem spolkového
života. Patřil mezi členy skupiny Die Pilger, Junge Kunst a v roce 1929 spoluzaložil Prager Secession. Kopf se však
nepohyboval pouze v okruhu německy mluvících umělců. Během studia na pražské Akademii ho ovlivnila díla skupiny
Sursum i Tvrdošíjných a i nadále byl ve spojení s českou uměleckou scénou. Raná Kopfova tvorba zpracovávala zejména
duchovní a náboženská témata, a to ve stylu mísícím kubismus, expresionismus a krystalismus.
Na obraze z roku 1929 zachytil Kopf, již umírněně expresivní formou, svoji první ženu sochařku Mary Duras (starší literatura uvádí jako model jeho druhou ženu spisovatelku Dorothy Thompson). S Mary Duras žil Kopf ve dvacátých letech v Paříži a New Yorku. Roku 1927 se vrátili do Prahy, kde Kopf převážně pobýval až do poloviny 30. let. Právě v tomto období se zaměřil na pro něj nepříliš obvyklý žánr portrétu. Maloval zejména ženy a řada děl z tohoto období nese nejen erotickou, ale také osobní rovinu, jako je tomu i v případě Ženského půlaktu.
Na obraze z roku 1929 zachytil Kopf, již umírněně expresivní formou, svoji první ženu sochařku Mary Duras (starší literatura uvádí jako model jeho druhou ženu spisovatelku Dorothy Thompson). S Mary Duras žil Kopf ve dvacátých letech v Paříži a New Yorku. Roku 1927 se vrátili do Prahy, kde Kopf převážně pobýval až do poloviny 30. let. Právě v tomto období se zaměřil na pro něj nepříliš obvyklý žánr portrétu. Maloval zejména ženy a řada děl z tohoto období nese nejen erotickou, ale také osobní rovinu, jako je tomu i v případě Ženského půlaktu.