Připomeňme si 180. výročí narození francouzského malíře Clauda Moneta (1840–1926) jeho obrazem z tzv. argenteuilského období sedmdesátých let 19. století, kdy vrcholila aktivita impresionistů. Monet fascinovaně zachycoval různobarevné trsy květin ze své zahrady v Giverny. Nešlo mu o reálné znázornění prostoru a objemu, ale o zprostředkování letmého dojmu živé, měnící se přírody. Svou vizi umocnil kladením čistých barev na plátno, které se v oku diváka pojí ve smyslový kompoziční zážitek. Tento malířský postup vycházel částečně z plošné dekorativnosti japonských tisků, ale také z dobových studií o výstavbě obrazu pomocí barvy. Obraz Dámy v květinách patřil do sbírky jednoho z prvních mecenášů impresionistů, finančníka Ernesta Hoschedé. Ten si pro svůj zámek Rottenburg od Moneta rovněž objednal dekorativní panneau s podobným plenérovým pohledem do zahradního zákoutí.