Před 130 lety (29/3) zemřel francouzský malíř Georges Seurat (1859 Paříž – 1891 Morlaix). Spolu s Paulem Signacem patřil mezi zakladatele neoimpresionismu usilujícího o novou obrazovou syntézu na základě důsledného sledování optických zákonů vidění a teorie barev. Seuratova malířská technika se vyznačovala užitím čistých barevných tónů nanášených na plátno v malých skvrnách. Tuto pointilistickou metodu uplatnil také v díle Přístav v Honfleur z roku 1886 ze sbírek Národní galerie Praha. Obrazem kotvícího parníku Maria tematicky navázal na díla impresionistů – Armanda Guillaumina či Alfreda Sisleyho. Avšak svou vyváženou kompozicí barev a tvarů v prostoru Seurat překonal impresionistické zachycení prchavého zrakového vjemu.
Staňte se členem Klubu přátel NGP a podpořte nás.
Děkujeme všem našim partnerům
Zobrazit všechny partnery